


7) Проект «Розвивальне навчання»
Організатор проекту: Нетішинська загальноосвітня школа №4 І-ІІІ ступенів
Координатор проекту: Омельчук Галина Семенівна
Час проведення у 2009 році: протягом 2009 року, загальна тривалість проекту 9 років
Опис проекту:
В рамках даного проекту на базі ЗОШ №4 у початкових класах впроваджується технологія розвивального навчання. Від традиційної освітньої технології, дана технологія (система) відрізняється тим, що за нею школяр пізнає істину через методику сприйняття «від складного до простого» (а не навпаки, як за традиційною загальноприйнятою). Професор О.К. Дусавицький, автор системи, говорить: « Ця система навчає самостійно брати знання. Це своєрідний механізм саморозвитку, який породжує новий тип мислення. Ця система виховує особистість вільну від шаблонів, спроможну робити логічні, правильні, неупереджені висновки з подій, які відбуваються навколо неї». Робота за системою розвивального навчання дає змогу підійти до розглядуваної проблеми з різних сторін, спонукаючи учнів мислити, самостійно знаходити способи вирішення проблеми, вчить міркувати, доводити, обґрунтовувати свою думку.
Технологія розвивального начання існує в Україні понад 50 років. Нетішинська школа єдина у Хмельницькі області впроваджує даний проект. Фінансується проект міським бюджетом та благодійними внесками ВП ХАЕС.
8) Проект учнівського самоврядування «Школа лідерів»
Організатор проекту: Відділ освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради
Керівник: Моцик Марія Адамівна
Координатор проекту: Цибульська Антоніна Казимирівна
Час проведення у 2009 році: протягом 2009 року, загальна тривалість проекту 3 роки
Опис проекту: Завдання проекту – формування лідерських та організаторських якостей у дітей, надання можливості учням міста приймати участь у освітній політиці власних шкіл. У рамках даного проекту протягом 2009 року було проведено 8 тренінгів, 10 зустрічей та 2 вечори для учнів навчальних закладів міста. Кількість постійних учасників – 23 (серед них – президенти (голови учнівських рад) ЗОШ №1, ЗОШ №2, НВК, ЗОШ №4).
На ділових зустрічах, тренінгах учасники вчаться мистецтву перемовин, висловлюють та обговорюють власні ідеї щодо новацій у житті шкіл міста. Учасники проекту тричі відвідували працівників виконавчого комітету у Нетішині, отримавши змогу подискутувати з дійсними посадовцями, поспостерігати за їх роботою, висловити свої власні думки.
В рамках даного проекту також було створено галерею ідей учнівського самоврядування (на базі ЗОШ №2) та захист проектів «Школа майбутнього» (із виставкою малюнків на базі ЗОШ №4)
Семінари та тренінги проводять шкільні психологи, заступники директорів з виховної роботи, методист з виховної роботи відділу освіти Цибульська Антоніна Казимирівна.
9) Проект "Рання соціальна реабілітація дітей-інвалідів"
Організатор проекту: Нетішинський центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів
Час проведення у 2009 році: протягом року, загальна тривалість проекту: 4 роки
Опис проекту:
Центр розрахований на 16 дітей з особливими потребами від 2 до 18 років з вадами зору, слуху, порушенням опорно-рухового апарату, інтелектуальними вадам, з ураженнями центральної нервової системи тощо. Учасниками реабілітаційного процесу є діти-інваліди, практичний психолог, вчителі-реабілітологи, асистенти вчителів-реабілітологів, спеціаліст з фізичної реабілітації, музичний керівник, вчитель-логопед, вихователі, помічники вихователів, лікар-ортопед, лікар-педіатр, медичні сестри з масажу та інші працівники, які беруть участь у процесі соціальної реабілітації дітей-інвалідів, батьки дітей-інвалідів. У 2009 році пройшли курс реабілітації 45 дітей-інвалідів, з них - 3дитини переведено до дошкільних навчальних закладів міста.
Реабілітація в Центрі здійснюється за індивідуальними планами реабілітації, які відповідають особливостям кожної окремої дитини. У роботі використовуються елементи методик Марії Монтессорі, кондуктивної педагогіки А. Пете, В.Войта, К.Б. Бобата, Цвєткової, програми «Малятко» та «Зернятко».
Перебування дітей-інвалідів, які проходять реабілітацію в Центрі, здійснюється в підгрупах ранньої соціальної реабілітації для дітей-інвалідів віком від 2 до 6 років; соціальної реабілітації для дітей-інвалідів віком від 6 до 14 років; професійної орієнтації (гурток «Умілець»).